2015 Ősz

A tartalomfogyasztás algoritmusa, vagyis a tartalomfogyasztás igényének felmerülésétől a kiválasztott tartalom nézéséig a nézőben lezajló döntési folyamat részletei, állomásai, fő kérdései és az egyes paraméterek fontossága.
Tágabb értelmezésben a mozgóképes tartalmak fogyasztására, annak kiválasztására ható tényezők és egymáshoz viszonyított sorrendjük, fontosságuk és az esetleges eltérések demográfiai szegmensek vagy jellemző magatartásminták mentén.

A kutatás célja, hogy segítsen megérteni a nézők és az egyre inkább végtelen mennyiségben rendelkezésre álló mozgóképes tartalom viszonyát a különböző szituációkban és platformokon, hogy a tartalomszolgáltatók ezen releváns paraméterek és dimenziók mentén tudják fejleszteni szolgáltatásaikat és tartalomkínálatukat.

Ezekre a kérdésekre kerestünk választ:

- Hogyan választanak tartalmat különböző helyzetekben és különböző platformokon?

- Hogyan működik a nézői algoritmus?

- Milyen tényezők hatnak a platform-, a márka- és a tartalomválasztásra és milyen az ezek egymáshoz viszonyított fontossága?

- Milyen szegmensek, fogyasztói csoportok, magatartásminták léteznek a fogyasztandó tartalom kiválasztásának mentén? Milyen demográfiák mentén különböznek ezek egymástól?

- Hogyan történik meg az átmenet az egyes platformok között (lineáris, DVR, VOD, OTT stb.), milyen igények, dimenziók kerülnek előtérbe és melyek szorulnak hátrébb?

- Mi határozza meg az egyes platformok választása iránti hajlandóságot? Milyen korlátok jelennek meg az egyes platformok használata során?

- Mikor hozzák meg a különböző döntéseket?