Reklámtorta

2016. évi Reklámtorta

2017. május 9.

Reklámtorta 2016: 56 milliárd forintos bevétel a televíziós reklámpiacon

Meghaladta az 56 milliárd forintot a televíziós reklámbevételek összege tavaly, ami összességében 9 százalékos növekedést jelent a 2015-ös eredményekhez képest. A piacot a reklámspotok uralják, a bevétel mintegy 96 százalékát teszik ki az ilyen típusú hirdetések – derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből.

Az EY és a MEME 12. alkalommal adta ki közös jelentését a hazai televíziós reklámpiac alakulásáról. A 2013 óta eltelt három évben összesen 22,8 százalékkal bővült a televíziós reklámköltések piaca. A teljes, spot és non-spot jellegű megjelenéseket is tartalmazó televíziós reklámtorta nagysága a tavalyi évben 56 milliárd forint volt. 

"A 9%-os növekedéssel a televízió megőrizte 26% körüli, meghatározó részesedését a teljes reklámpiacon. Ugyanakkor a tavalyi évben a piacinál nagyobb arányban növekedtek az állami reklámköltések" – mondta el Kovács Krisztián a MEME elnöke.

2015. évi Reklámtorta

Tovább növekedtek a televíziós reklámbevételek Magyarországon

Budapest, 2016. február 18. csütörtök

Összességében tovább emelkedtek a televíziós reklámbevételek 2015-ben Magyarországon. A televíziós reklámtorta az előző évhez képest 3 százalékos növekedéssel 51,5 milliárd forintra bővült. Az egyéb (kábel) csatornák közel harmadával nagyobb reklámbevételt értek el – derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből. A televíziós reklámtorta 2015 eredményeit csütörtökön sajtótájékoztatón ismertették.

2014. évi Reklámtorta

Budapest, 2015. február 19. csütörtök – Összességében nőttek a televíziós reklámbevételek 2014-ben Magyarországon. A televíziós reklámtora, az előző évhez viszonyított 10 százalékos bővülés mellett tavaly 50 milliárd forintot tett ki. – derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből. A televíziós reklámtorta 2014 eredményeit csütörtökön sajtótájékoztatón ismertették.

2013. évi Reklámtorta

Reklámtorta 2013: Tovább csökkentek a televíziós reklámbevételek Magyarországon

Budapest, 2014. február 18., kedd – Tovább csökkentek a televíziós reklámbevételek tavaly Magyarországon. A visszaesés hat százalék volt előző évhez képest, a teljes televíziós reklámtorta így 45,6 milliárd forintra zsugorodott – derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből. A Relámtorta 2013 eredményeit kedden sajtótájékoztatón ismertették.

„Tavaly összességében tovább csökkentek a reklámbevételek, több mint hárommilliárd forinttal zsugorodott a reklámtorta. A visszaesés üteme a megelőző évhez képest azonban lassult: amíg 2012-ben 11 százalékos volt a csökkenés, addig 2013-ban összességében 6 százalék. Ráadásul a kábeltelevíziós piacon visszafogott reklámbevétel-növekedés indult meg”

2012. évi Reklámtorta

Reklámtorta 2012: tovább csökkent a televíziós reklámpiac, több mint tíz százalékos a visszaesés

Budapest, 2013. március 7., csütörtök – Tovább csökkent a televíziós hirdetési piac 2012-ben Magyarországon, a visszaesés meghaladta a tíz százalékot – derül ki a 2012. évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérésből. Az Ernst & Young és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) közös jelentéséből kiderül, hogy a televíziós reklámtorta nagysága tavaly megközelítette az 50 milliárd, a rádiósé pedig a 7 milliárd forintot.
 

 

2011. évi Reklámtorta

A termékelhelyezés érezhetően megjelent a reklámpiacon / Reklámtorta - a 2011. évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei

Budapest, 2012. március 1., csütörtök – Új adatokat hozott nyilvánosságra az elektronikus médiumok hirdetési bevételeiről a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME). Az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő szervezet 2005 óta publikálja az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott hiteles adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit idén is az Ernst & Young gyűjtötte és összesítette.

2010. évi Reklámtorta

Tovább csökkentek a reklámbevételek 2010-ben. Reklámtorta - a 2010. évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei.

Budapest, 2011. március 8., kedd – Új adatokat hozott nyilvánosságra az elektronikus médiumok hirdetési bevételeiről a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME). Az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő szervezet 2005 óta publikálja az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott hiteles adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit idén is az Ernst & Young gyűjtötte és összesítette.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete a tagok megbízása alapján közzéteszi a 2010. évi televíziós reklámtortát, amelynek meghatározásánál a Műsorszolgáltatók Egyesületének tagjai a reklámszpotokból és szponzorációból származó, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett, úgy nevezett „net-net” bevételeket vették figyelembe. Ennek megfelelően a reklámtorta nem tartalmaz olyan egyéb bevételi forrásokat, mint az emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a „merchandise eszközök” (saját márkás árucikkek). A reklámtorta továbbra is csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.

2009. évi Reklámtorta

2010. március 11. -  Legrészletesebb számadatok az elektronikus médiumok 2009. évi reklámbevételeiről

Idén is új részleteket tudhatunk meg az elektronikus médiumok hirdetési bevételeiről a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) publikálásában.  Az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő egyetlen szervezet úttörő módon 2005 óta publikálja az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott hiteles adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit idén is az Ernst & Young gyűjtötte és összesítette. Az elektronikus médiumok 2009. évi reklámtortáját március 11-én sajtótájékoztatón hozta nyilvánosságra a MEME.

 

 

2008. évi Reklámtorta

2009. április 17. - A legrészletesebb számadatok az elektronikus médiumok 2008. évi reklámbevételeiről

Idén is új részleteket tudhatunk meg az elektronikus médiumok hirdetési bevételeiről a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) publikálásában.  Az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő egyetlen szervezet úttörő módon 2005 óta publikálja az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott hiteles adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit idén is az Ernst & Young gyűjtötte és összesítette. Az elektronikus médiumok 2008. évi reklámtortáját április 17-én sajtótájékoztatón hozta nyilvánosságra a MEME.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (röviden: Műsorszolgáltatók Egyesülete) 2006-ig Televíziók és Rádiók Országos Reklámtanácsa (TORTA) néven működött. Ez az egyetlen olyan – az összes jelentős elektronikus médiumot tömörítő – szakmai szervezet, amely ténylegesen, aktívan működik. Az egyesület elnöki pozícióját 2005 óta Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója tölti be.

A Műsorszolgáltatók Egyesülete a tagok megbízása alapján közzé teszi a 2008. évi televíziós és rádiós reklámtortát, vagyis az elektronikus médiumok reklámból befolyt, tényleges, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett, úgy nevezett “net-net” árbevételét. A televíziók 2006 előtt tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. Publikáltak bruttó bevételt (TNS Media Intelligence, korábbi nevén Mediagnózis), továbbá becsléseket (MRSZ), de a tényleges bevételeket bemutató, a műsorszolgáltatók által közzétett, árbevétel adat egészen 2006-ig nem látott napvilágot.

 

2007. évi Reklámtorta

2008. április 24. - A legrészletesebb számadatok az elektronikus médiumok 2007. évi reklámbevételeiről

Idén is új részleteket tudhatunk meg az elektronikus médiumok hirdetési bevételeiről a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) publikálásában.  Az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő egyetlen szervezet úttörő módon 2005 óta publikálja az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott hiteles adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit idén is az Ernst & Young gyűjtötte és összesítette. Az elektronikus médiumok 2007. évi reklámtortáját április 24-én sajtótájékoztatón hozta nyilvánosságra a MEME.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (röviden: Műsorszolgáltatók Egyesülete) 2006-ig Televíziók és Rádiók Országos Reklámtanácsa (TORTA) néven működött. Ez az egyetlen olyan – az összes jelentős elektronikus médiumot tömörítő – szakmai szervezet, amely ténylegesen, aktívan működik. Az egyesület elnöki pozícióját 2005 óta Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója tölti be.

A Műsorszolgáltatók Egyesülete a tagok megbízása alapján közzé teszi a 2007. évi televíziós és rádiós reklámtortát, vagyis az elektronikus médiumok reklámból befolyt, tényleges úgy nevezett “net-net” árbevételét. A televíziók korábban tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. Publikáltak bruttó bevételt (TNS Media Intelligence, korábbi nevén Mediagnózis), továbbá becsléseket (MRSZ), de a tényleges bevételeket bemutató, a műsorszolgáltatók által közzétett úgy nevezett „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) árbevétel adat egészen 2006-ig nem látott napvilágot.