Happy World TV Day !

A TELEVÍZIÓZÁS VILÁGNAPJÁN EGY OLYAN IGAZSÁGOT ÜNNEPLÜNK, AMELY A FÖLD MINDEN TÁJÁN EGYFORMÁN ÉRVÉNYES:
A TÉVÉ MEGVÁLTOZTATJA AZ ÉLETÜNKET

Brüsszel, 2020. november 21.

November 21-én a tévétársaságok világszerte a Televíziózás Világnapját ünneplik, ezzel emlékeztetve minket arra, hogy a tévé megváltoztatja az emberek életét. Az ENSZ által kezdeményezett, évente ismétlődő világnap alkalmából idén egy harminc másodperces szpotot sugároznak és tesznek közzé on-line. A videóklipet mindenütt a helyi viszonyokhoz  igazítják és számos nyelvre lefordítják.

Reflektorfényben a társadalom

A 24. Televíziózás Világnapja alkalmából egy olyan igazságra szeretnénk felhívni a figyelmet, amely egyformán érvényes a Föld minden táján: a tévé megváltoztatja az életünket! E médium mind a mai napig elősegíti a társadalmi változásokat azáltal, hogy rávilágít a faji és társadalmi igazságtalanságokra, a gyűlöletbeszédre, a klímaváltozással kapcsolatos sürgető kérdésekre és arra a támogatásra, amelyet a koronavírus-fertőzés időszakában a tévé nyújt a lakosságnak és a vállalkozásoknak.

„Bár idén a körülmények elválasztanak minket, a tévé mégis közel hoz egymáshoz. A tévénézés mindig is összehozta az embereket. Amint a nézettség erőteljes növekedésbe kezdett, a műsorszolgáltatók világszerte azonnal csodás kreativitással reagáltak a megváltozott körülményekre, hogy bebizonyítsák: a tévére mindannyian számíthatunk mind biztos hírforrásként, mind pedig ellazító szórakozásként, ha menekülni szeretnénk a hétköznapokból” — mondta Lindsey Clay, a Global TV Group elnöke és a Thinkbox ügyvezető igazgatója.

„E világjárvány mindennél jobban bebizonyította, hogy a televízió a társadalom és a demokrácia támasza. Az elmúlt hónapok megpróbáltatásai közepette a tévé mindvégig gondoskodott rólunk. E gondoskodás részét képezték a felelősségteljes szerkesztői munkával összeállított megbízható hírek és a szórakozás mindenki számára elérhetővé tétele, amellyel a tévé fényt vitt a sötétségbe. A médiában a tévé őrködött a kulturális sokszínűség és sokoldalúság felett. Összességében elmondhatjuk, hogy a tévé most és a jövőben is világítótorony lesz a koronavírussal szembeni küzdelemben” – jelentette ki Guillaume de Posch, az Európai Kereskedelmi Televíziók Szövetségének elnöke.

„Messzire nyúló hagyományainkhoz híven a tévé az elmúlt év során is hangsúlyt fektetett arra, hogy napirendre tűzze az emberiség globális közösségét foglalkoztató kérdéseket. Figyelmünket a társadalmi igazságtalanságokra irányítja, semleges módon mutatja be a társadalmi nézetkülönbségeket, enyhíti a terheinket egy semmihez sem fogható időszakban és erősíti a jövőbe vetett hitünket. A Televíziózás Világnapja ugyanakkor kiváló alkalom számunkra, hogy kifejezzük tiszteletünket mindazon szakemberek felé, akiknek köszönhetően ez a csoda megtörténik a képernyőkön és a színfalak mögött. Mindenkit

szeretettel invitálunk médiumunk ünnepére,” – mondta Laurent Bliaut, az egta elnöke és a TF1 Publicité helyettes ügyvezető igazgatója.

„A televízió még soha nem volt ennyire jelen, nem bírt ekkora fontossággal, mint a COVID-19 által sújtott időszakban. A műsorszolgáltatóknak kettős felelősségük van: tájékoztatást kell nyújtaniuk és össze kell kötniük az embereket azáltal, hogy reményteljes és hiteles történetekkel szolgálnak egy zöldebb, jobb újjászületésről. Köszönöm, hogy a tévéipar támogatja e változásokat”— nyilatkozta Caroline Petit, az ENSZ Regionális Információs Központjának igazgatóhelyettese.

A televíziózás világnapjáról itt érhetők el további információk:
http://www.worldtelevisionday.com
https://youtu.be/BvRp8nNNEPQ

Sajtóreferens:

Alain Beerens,
MarCom Manager, egta
Association of television and radio sales houses
Tel.: +32 2 290 31 38
alain.beerens@egta.com

A GLOBAL TV GROUP
A Global TV Group műsorszolgáltatók és kereskedőházak üzletági testületeinek informális csoportosulása Európában, az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és Latin-Amerikában, amelynek fő célkitűzése a televízió népszerűsítése. A csoport célja, hogy emlékeztesse a reklámhirdetőket, újságírókat, ügynökségeket és iparági partnereit a tévé hatékonyságára és népszerűségére.
http://www.theglobaltvgroup.com/

AZ EURÓPAI KERESKEDELMI TELEVÍZIÓZÁS SZÖVETSÉGE (ACT)
A kereskedelmi televíziózás európai ága hatalmas sikertörténet. Több ezer csatornán uniós polgárok százmillióit tájékoztatjuk és szórakoztatjuk nap mint nap. Az európai kereskedelmi televíziózás szövetsége a kontinens 29 vezető műsorszolgáltatójának érdekeit képviseli. Az ACT tagjai tartalmak gyártását finanszírozzák, ezeket reklámozzák és terjesztik. Szolgáltatásaik európai polgárok millióinak érdekeit szolgálják valamennyi platformon. Az ACT-nél mi hiszünk abban, hogy egy egészséges és fenntartható kereskedelmi műsorszolgáltatói szektor fontos szerepet játszik az európai gazdaságban, társadalomban és kultúrában.
https://www.acte.be/

Az egta
Az egta a csatornáktól független vagy in-house televíziós és rádiós kereskedőházakat képviselő szövetség, amely kereskedelmi és köztelevíziók és –rádiók reklámfelületeinek marketingjével foglalkozik Európa határain innen és túl. Tagjai érdekeit képviselve az egta különböző tevékenységeket folytat többek között a szabályozás, a nézettségmérés, az értékesítési módszerek, az interaktivitás, a cross-média, a műszaki standardok és az új médiumok területén. Több mint 40 éves fennállása óta az egta az európai tévés és rádiós hirdetés referenciaközpontjává vált. Az egta 43 országban több mint 150 tagot számlál.
http://www.egta.com/

Az ENSZ Regionális Információs Központjáról (UNRIC)
Az Egyesült Nemzetek brüsszeli székhelyű Regionális Információs Központja (UNRIC) 22 országnak nyújt felvilágosítást az ENSZ tevékenységéről. A közösségi médiában és különböző honlapjain 13 nyelven kínál tájékoztatást. Az ENSZ európai kommunikációs irodájaként azért jött létre, hogy felkeltse Európa polgárainak érdeklődését a nemzetközi kérdések és programok iránt. A tájékoztatás területén a UNRIC együttműködik az Európai Unióval. Népszerűsítő, tájékoztató kampányainak és eseményeinek szervezésében többek között partnere az EU, a nemzeti kormányok, a média, a civil szervezetek, a kreatív közösségek és a helyi hatóságok.
https://unric.org/

Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME)
Szakmai érdekképviselet, mely céljának tekinti az audiovizuális médiumok médiaszolgáltatási kultúrájának emelését, az audiovizuális kereskedelmi tevékenység, valamint a tagok szakmai munkájának elősegítését, s az ehhez szükséges szakmai környezet fenntartását, javítását. Televíziós reklámpiacra vonatkozó felmérést végez, valós  - nem becsült - adatokat szolgáltatva ezáltal a televíziós reklámpiac méretéről, hangsúlyozva a piaci transzparencia fontosságát. Iparági rendezvényeket szervez (Big Picture, Nonspot stb), valamint évente átfogó kutatásokat végez a tagjai szakmai munkáját érintő kérdésekben.
Az egyesület elnöki tisztségét 2020. áprilisa óta Dr Ryszka Sambor tölti be.

http:// www.memeinfo.hu/