Médiatorta

2023. évi Média- és Kommunikációs torta

A 2023-as televíziós piaci média- és kommunikációs torta felmérés eredményei

A televíziós reklámpiac 2023-ban 81,1 milliárd forint feletti árbevételt realizált, amely érték túlszárnyalja a 2022-es év 74,5 milliárdot meghaladó összbevételi szintjét. A reklámpiaci szegmens hajtóerejét 2023-ban is a kereskedelmi reklámbevételek adták.

2022. évi Reklámtorta

A 2022-es televíziós piaci reklámtorta felmérés eredményei

A televíziós reklámpiac 2022-ben 74,5 milliárd forintot meghaladó árbevételt realizált, amely érték megközelíti a 2021-es év 75 milliárdos összbevételi szintjét. A reklámpiaci szegmens hajtóerejét 2022-ben is a kereskedelmi reklámbevételek adták.

2021. évi Reklámtorta

Reklámtorta 2021: szárnyalt a hazai televíziós reklámpiac

Látványosan emelkedtek a televíziós reklámbevételek 2021-ben, így 17,1 százalékos növekedés mellett tavaly elérték a 75 milliárd forintot – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből.

2020. évi Reklámtorta

Visszaestek a televíziós reklámbevételek 2020-ban Magyarországon 3,8%-kal, így összesen 64,05 milliárd forintot értek el - derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből. Amíg a versenypiaci ráfordítások tavaly csökkentek 5,9%-kal, addig az állami hirdetések részaránya nőtt, az állami költés 11,4%-kal haladta meg az előző évit. A koronavírus-járvány okozta gazdasági folyamatok leginkább a klasszikus, spot jellegű televíziós megrendeléseket fogták vissza, az egyéb (non-spot jellegű) reklámmegjelenések, például a termékelhelyezés vagy a műsorszponzoráció iránt viszont tovább nőtt a kereslet.
 

2019. évi Reklámtorta

2020. április 6.

63 milliárdos bevétel a hazai televíziós reklámpiacon

Nőttek a hazai televíziós reklámbevételek 2019-ben és már meghaladták a 63 milliárd forintot - derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből. A tavalyi négy százalékos növekedés a versenypiaci szereplők nagyobb ráfordításaiból származik, miközben az állami hirdetések részaránya csökkent. A klasszikus, spot jellegű televíziós hirdetések mellett jelentősen növekedtek az egyéb (non-spot jellegű) reklámmegjelenések, például a termékelhelyezés vagy a műsorszponzoráció bevételei. Kimondható viszont, hogy 2020-ban a televíziós reklám piac biztos, hogy jelentős csökkenéssel fog szembenézni, látva a koronavírus okozta eddigi gazdasági folyamatokat.

2018. évi Reklámtorta

2019. február 27.

60 milliárd forint felett a televíziós reklám bevételek

Túllépte a 60 milliárd forintos határt tavaly a hazai televíziós reklámbevételek összege – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből. Változatlanul a reklámspotok határozzák meg a szektort, amelyben egyre nagyobb arányt képviselnek a versenypiaci szereplők az állami hirdetésekkel szemben.

Tovább nőttek a reklámbevételek 2018-ban az előző évhez képest – mutat rá a MEME és az EY 14. alkalommal kiadott jelentése. A bővülés mértéke elérte az 510 millió forintot, ami 1 százalékos erősödést jelent. A reklámtorta nagysága 60,7 milliárd forintot tett ki, amely tartalmazza a klasszikus televíziós hirdetéseket (spot) és minden egyéb reklámértékkel bíró megjelenést is, mint például a termékelhelyezés vagy a műsorszponzoráció (non-spot).

 

2017. évi Reklámtorta

A reklámpiac növekedése folytatódott

2018. február 28., Budapest - A Magyar Reklámszövetség társszövetségeivel együtt ismét az Evolution konferencián ismertette a 2017-es reklámköltési adatokat. A 2017-es Reklámtorta mérete 240,98 milliárd Forint, amely az előző évhez képest (216,09 mrd Ft) 11,52 %-os – a tavalyihoz hasonló ütemű - növekedést jelent. A Reklámtortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét és valamennyi média típus növekedést könyvelhetett el.

2016. évi Reklámtorta

2017. május 9.

Reklámtorta 2016: 56 milliárd forintos bevétel a televíziós reklámpiacon

Meghaladta az 56 milliárd forintot a televíziós reklámbevételek összege tavaly, ami összességében 9 százalékos növekedést jelent a 2015-ös eredményekhez képest. A piacot a reklámspotok uralják, a bevétel mintegy 96 százalékát teszik ki az ilyen típusú hirdetések – derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből.

Az EY és a MEME 12. alkalommal adta ki közös jelentését a hazai televíziós reklámpiac alakulásáról. A 2013 óta eltelt három évben összesen 22,8 százalékkal bővült a televíziós reklámköltések piaca. A teljes, spot és non-spot jellegű megjelenéseket is tartalmazó televíziós reklámtorta nagysága a tavalyi évben 56 milliárd forint volt. 

"A 9%-os növekedéssel a televízió megőrizte 26% körüli, meghatározó részesedését a teljes reklámpiacon. Ugyanakkor a tavalyi évben a piacinál nagyobb arányban növekedtek az állami reklámköltések" – mondta el Kovács Krisztián a MEME elnöke.

2015. évi Reklámtorta

Tovább növekedtek a televíziós reklámbevételek Magyarországon

Budapest, 2016. február 18. csütörtök

Összességében tovább emelkedtek a televíziós reklámbevételek 2015-ben Magyarországon. A televíziós reklámtorta az előző évhez képest 3 százalékos növekedéssel 51,5 milliárd forintra bővült. Az egyéb (kábel) csatornák közel harmadával nagyobb reklámbevételt értek el – derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből. A televíziós reklámtorta 2015 eredményeit csütörtökön sajtótájékoztatón ismertették.

2014. évi Reklámtorta

Budapest, 2015. február 19. csütörtök – Összességében nőttek a televíziós reklámbevételek 2014-ben Magyarországon. A televíziós reklámtora, az előző évhez viszonyított 10 százalékos bővülés mellett tavaly 50 milliárd forintot tett ki. – derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből. A televíziós reklámtorta 2014 eredményeit csütörtökön sajtótájékoztatón ismertették.