A televíziózás világnapja 2024

World TV day 2024

A többplatformos televíziózás szerepe a demokrácia támogatásában

Brüsszel, 2024. november 21.

November 21-én a televíziós társaságok világszerte összefognak a televíziózás világnapja alkalmából, emlékeztetve a többplatformos televíziózás társadalomban betöltött erőteljes szerepére. Az Egyesült Nemzetek Szervezete által létrehozott éves esemény a televíziót, mint az információ, a kommunikáció és a szórakoztatás létfontosságú médiumát hangsúlyozza.

Az egta (a többplatformos televíziós és hangszolgáltatók nemzetközi kereskedelmi szervezete) és az ACT (az európai kereskedelmi televíziós és VOD-szolgáltatók szövetsége) a GTVG (Global TV Group) támogatásával minden évben összefog egy 30 másodperces videóspot elkészítésében, amelyet az európai televíziós csatornákon sugároznak, és megosztanak a digitális platformokon és a közösségi médiában.

A televíziózás világnapja 28. alkalommal ünnepli a többplatformos televíziózásnak a demokrácia egyik sarokköveként betöltött szerepét. A televízió nemcsak tájékoztatja a polgárokat, mivel megbízható információforrásokhoz biztosít hozzáférést, hanem a nézőpontok széles skálájának képviselete révén a média pluralitását is elősegíti. Ez különösen fontos egy olyan korszakban, amelyet egyre több félretájékoztatás és álhír jellemez. A 2024-es Televíziós Világnap hivatalos szpotját Magyarországon nyolc TV társaság tűzte műsorára csatornáin november 21-én.

Az idei év témáját támogató legfontosabb üzenetek a következők:

  • A nyilvánosság tájékoztatása: a többplatformos televízió olyan alapvető információkat szolgáltat, amelyek elősegítik a demokratikus elkötelezettséget, és biztosítják a polgárok számára a társadalmi részvételhez szükséges ismereteket.

  • Megbízható médium: A magas szerkesztési normáknak megfelelően a televízió továbbra is az egyik legmegbízhatóbb információforrás, amely ellensúlyozza a félretájékoztatást és elősegíti az átláthatóságot.

  • Széles hatókör és könnyű hozzáférés: A televízió minden platformon és eszközön keresztül széles és változatos közönséget ér el, így mindenki számára biztosítja az információhoz való demokratikus hozzáférést, függetlenül a lakóhelytől vagy a társadalmi-gazdasági státusztól.

  • Közös kulturális pillanatok: Dinamikus audiovizuális médiumként a többplatformos televízió olyan pillanatokat teremt, amelyek összekötik a generációkat, elősegítik a párbeszédet és a társadalmi csoportok közötti közös élményeket.

  • A televízió demokráciát támogató szerepét a reklámok támasztják alá, amelyek kulcsfontosságú finanszírozási forrásként szolgálnak. A reklám nemcsak a média függetlenségét teszi lehetővé, hanem támogatja a politikai befolyástól mentes, jó minőségű, szerkesztői szempontból kifogástalan tartalom létrehozását is.
  • A televíziózás világnapjának idei megünneplése arra emlékeztet, hogy a televízió elérhetősége, megbízhatósága, valamint a kulturális és társadalmi párbeszéd előmozdításában betöltött szerepe továbbra is páratlan, és a demokrácia erősítésében betöltött szerepe ma is kulcsfontosságú.

"A televízió, mint a jót szolgáló hatalmas erő, létfontosságú a polgárok tájékoztatásában, a demokratikus részvétel támogatásában és a sokszínű nézőpontok előmozdításában. A reklám, mint a finanszírozás kulcsfontosságú forrása, biztosítja a televízió mint médium függetlenségét és fenntarthatóságát. A felelős történet ábrázolás révén a reklám többre képes, mint a vásárlási szándék növelésére - terjesztheti a tudatosságot, befolyásolhatja a pozitív társadalmi átalakulásokat, és végső soron olyan média-ökoszisztémát támogathat, amely független, átlátható és hatásos marad.” - tette hozzá.

- Katty Roberfroid - főigazgató, egta

"A többplatformos televíziózás döntő szerepet játszik a demokrácia támogatásában, különösen ebben a választási évben, amikor a világ lakosságának mintegy fele részt vehet a nemzeti választásokon. A több mint kétmilliárd választásra jogosult választópolgárral 2024 a történelem legnagyobb választási éve lesz, így a polgárok számára elengedhetetlen, hogy megbízható információkhoz jussanak. A televízió páratlan platformot jelent a megbízható tartalom közvetítésére, és olyan létfontosságú teret biztosít, ahol az emberek tájékozódhatnak, értékelhetik a különböző nézőpontokat, és felhatalmazott döntéseket hozhatnak. A többplatformos televíziózás emellett példátlan elérést biztosít a legkülönbözőbb demográfiai csoportok számára, így tartalmas kapcsolatot teremt a közönséggel, bárhol is legyen az, és komoly értéket biztosít mind a nézők, mind a márkák számára. Az egta büszkén támogatja a televízió küldetését, hogy mindenhol összekapcsolja és tájékoztassa a közönséget."

--- Laurent Bliaut - elnök, egta és a TF1 Publicité marketing, stratégia és innováció főigazgató-helyettese.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sajtókapcsolat:

Aurelija Gackaite - Kommunikációs menedzser, egta – E-mail: aurelija.gackaite@egta.com

Az egta-ról:

Az egta a multiplatform TV- és audiovállalkozások nemzetközi kereskedelmi szervezete. Több mint 180 tagot képviselünk több mint 40 piacon. Tagjaink olyan multiplatform TV és audio vállalkozások, amelyek a hagyományos TV és rádió, valamint a digitális videó és audio platformok metszéspontjában helyezkednek el. A többplatformos televíziós és audioszolgáltatások a lineáris és a lekérhető szolgáltatásokat egyesítik, minden képernyőn és platformon. Tagjaink teljes listáját itt tekintheti meg.

Weboldal: https://www.egta.com/

A Global TV Groupról:

A Global TV Group az európai, amerikai, kanadai, ausztráliai és latin-amerikai műsorszolgáltatók és értékesítő cégek kereskedelmi szervezeteinek csoportosulása, amelynek közös célja a televíziózás népszerűsítése, valamint a hirdetők, újságírók, ügynökségek és iparági kollégák emlékeztetése a televíziózás hatékonyságára és népszerűségére.

Weboldal: http://www.theglobaltvgroup.com/

Az ACT-ről:

Az Európai Kereskedelmi Televíziós és Video on Demand Szolgáltatások Szövetsége képviseli a vezető európai kereskedelmi műsorszolgáltatók érdekeit. Az ACT tagvállalatai minden platformon európaiak millióinak javát szolgáló tartalmakat és szolgáltatásokat finanszíroznak, gyártanak, népszerűsítenek és terjesztenek.

Weboldal: https://www.acte.be/

A MEME-ről:

Szakmai érdekképviselet, mely céljának tekinti az audiovizuális médiumok médiaszolgáltatási kultúrájának emelését, az audiovizuális kereskedelmi tevékenység, valamint a tagok szakmai munkájának elősegítését, s az ehhez szükséges szakmai környezet fenntartását, javítását. Televíziós reklámpiacra vonatkozó felmérést végez, valós  - nem becsült - adatokat szolgáltatva ezáltal a televíziós reklámpiac méretéről, hangsúlyozva a piaci transzparencia fontosságát. Iparági rendezvényeket szervez (Big Picture, Nonspot stb), valamint évente átfogó kutatásokat végez a tagjai szakmai munkáját érintő kérdésekben.
Az egyesület elnöki tisztségét 2022. márciusa óta Dr Tóth Csaba tölti be.

Weboldal: www.memeinfo.hu/