
„Ünnepeljük a Televízió Világnapját 2025-ben”
„A televízió változik, de hatalma megmarad.”
Brüsszel, 2025. november 21.
November 21-én a televíziós társaságok világszerte összefognak, hogy megünnepeljék a televíziózás világnapját, amely globális szinten felhívja a figyelmet a televízió hatására, mint információs-, oktatási és közös élményközvetítő médiumra. Az ENSZ által létrehozott éves esemény kiemeli a televízió változatlan népszerűségét, még akkor is, ha a felhasználás módja folyamatosan változik.
Az egta (a többplatformos televíziós és audioipari vállalkozások nemzetközi kereskedelmi szervezete) és az ACT (Európai Kereskedelmi Televíziós és VoD Szolgáltatók Szövetsége) a GTVG (Global TV Group) támogatásával ismét összefogott, hogy elkészítsenek egy 30 másodperces videóklipet, amelyet Európa-szerte sugároznak a televíziós csatornák, és széles körben megosztanak a digitális platformokon és a közösségi médiában.
„A televízió változik, de hatalma megmarad.”
A családok egykor a képernyő körül gyűltek össze, hogy történelmi pillanatokat és nagy sporteseményeket nézzenek, ma pedig a rohanó világban a reggeli utazás alatt okostelefonon lehet híreket böngészni. A televízió valóban többplatformos élménnyé fejlődött.
A tévénézés módja is megváltozott. A nézők már nem csak a nappaliban lévő készülékre támaszkodnak; hanem szabadon választhatnak, hogy hogyan, mikor és hol néznek tévét. A streaming szolgáltatások, az on-demand nézés, a catch-up TV és az előfizetéses platformok mind újradefiniálták a „tévénézés” fogalmát. A médium a lineáris műsorrendből egy rugalmas, személyre szabott élménnyé bővült, amely illeszkedik a modern élet ritmusához.
Mindezek ellenére a televízió hatalma változatlan maradt. Továbbra is ez az az eszköz, amelyhez válság idején megbízható információkért, milliókat összekötő közös kulturális pillanatokért, valamint inspiráló és szórakoztató történetekért fordulunk. Legyen szó élőben közvetített hírekről, globális jelenséggé vált, „darálásra” alkalmas sorozatokról vagy fontos vitákat kiváltó dokumentumfilmekről, a televízió megőrizte egyedülálló képességét, hogy formálja a kollektív gondolkodást és a kulturális párbeszédet.
Sok szempontból a technológia fejlődése csak növelte a televíziózás jelentőségét.
Az okos tévék, alkalmazások és hordozható eszközök segítségével a nézők mélyebben és saját feltételeik szerint kapcsolódhatnak a tartalmakhoz, anélkül, hogy elveszítenék a televízió által nyújtott érzelmi hatást és hitelességet. A televízió ma is kiemelkedően hatékony médium a történetek közvetítésére, mellyel hidat képez a generációk között, alkalmazkodik az új platformokhoz, és az egyre inkább elkülönülő médiakörnyezetben is összehozza az embereket.
Az idei kampány legfontosabb üzenetei:
-
A modern élethez való alkalmazkodás: A televízió ma már jelen van a legnagyobb nappali képernyőktől a mobil eszközökig és laptopokig mindenhol, így a nézők bárhol és bármikor nézhetik, amikor csak akarják.
-
Célorientált innováció: Miközben a platformok és a technológia fejlődik, a televízió szerepe a hírek, inspiráló történetek és kulturális mérföldkövek forrásaként változatlan marad.
-
Megbízható és hiteles forrás: Még ebben a tartalommal túlterhelt korszakban is a televízió számít az egyik legmegbízhatóbb és leghitelesebb információforrásnak, amelyet szigorú szerkesztési elvek garantálnak.
-
Kulturális találkozási pont: A televízió továbbra is egyesíti az embereket a közös pillanatokon keresztül, elősegítve a beszélgetést, a megértést és a kulturális élményeket, továbbá tanít a világunk múltjáról, jelenéről és jövőjéről.
A televízió ereje abban rejlik, hogy képes összekötni, szórakoztatni és tanítani az embereket történeteken, információkon és közös élményeken keresztül – olyan formában, amely túlmutat a platformokon és generációkon. A mai napig azon kevés médium egyike, amely egyszerre képes tömegeket elérni, miközben személyre szabott, valóban értékes tartalmat is kínál.
Legyen szó nagy globális események élő közvetítéseiről, fontos társadalmi párbeszédeket indító dokumentumfilmekről vagy a kultúrát alakító szórakoztató műsorokról, a televízió továbbra is formálja, hogyan látjuk a világot és hogyan értjük meg egymást. Jelentősége azért marad fenn, mert a televízió lényege ma is a történetmesélés: olyan történeteké, amelyek tájékoztatnak, inspirálnak és közelebb hozzák egymáshoz az embereket.
„A televízió mindig ott élt, ahol az érzelmek találkoznak a megértéssel – összekötve otthonokat, generációkat és gondolatokat egy közös nyelven. Velünk együtt változik, új formákat találva arra, hogy minden képernyőn ott legyen. Ha a reklámok tiszteletben tartják ezt a teret, a televízió olyan történeteket táplál, amelyek tanítanak, inspirálnak, közösséget teremtenek és mindenkit bevonnak. A televízió folyamatosan fejlődik, de lényege változatlan: segít tisztábban látni egymást – és önmagunkat.”
– Katty Roberfroid, főigazgató, egta
„A televízió mélyen gyökerezik gazdaságainkban és kultúráinkban: élen jár a helyi kreativitásba, tehetségekbe és fejlődésbe való befektetésben. Ennek eredménye a megbízható hírszolgáltatás, amely erősíti a demokráciáinkat, valamint a közönség által kedvelt szórakoztató és sporttartalmak, amelyek visszatükrözik sokszínű identitásunkat és szenvedélyeinket. Felelős szereplőként mi határozzuk meg a mércét: a nézők védelmében, az értékek közvetítésében és ápolásában, a minőségi munkahelyek és a semleges médiakörnyezet fenntartásában. Iránytűként szolgálunk abban is, hogyan lehet felelősen fejlődni egy gyorsan változó világban.”
– Grégoire Polad, főigazgató, ACT
„A televízió már nem csupán egy képernyő, hanem egy teljes ökoszisztéma. A CTV-től a FAST-ig, a Total TV-ig az innováció nem a formátumokról szól, hanem arról, hogy újragondoljuk a közönséggel való kapcsolatot. Ahogy a televízió a lineáris műsorstruktúrától a digitális, a broadcasttól a Total TV felé fejlődik, egy dolog változatlan: a kreativitás, mely a kapcsolat középpontjában áll. A televízió jövője nem csak a digitális térben rejlik, hanem a kreativitásban is. A technológia folyamatosan változtatja azt, hogy hogyan juttatjuk el a történeteket az emberekhez, de azt sosem, hogy miért meséljük őket.”
– Anna Lujanen, elnök, The Global TV Group; ügyvezető igazgató, Screenforce Finland
„A televízió minden technológiai újítással tovább fejlődik, miközben továbbra is alapvető szerepet tölt be, mint megbízható ablak a világra. A gyorsan változó médiafogyasztási szokások korában a televízió képes összekapcsolni az embereket a tények mentén, elősegíteni a megértést, és erősíteni a közös világunkkal való kapcsolatunkat. Az audiovizuális történetmesélés ereje fontos teret teremt a párbeszédre és az eszmecserére.”
– Sherri Aldis, igazgató, ENSZ regionális információs központ, Nyugat-Európa
Sajtókapcsolat:
Clément Maertens – Kommunikációs és Marketing Menedzser, egta
clement.maertens@egta.com
Az egta-ról:
Az egta a multiplatform televíziós és audiovizuális iparág nemzetközi szakmai szervezete. Több mint 180 tagot képvisel több, mint 40 piacon. Tagjaink olyan televíziós és audiovizuális vállalkozások, amelyek a hagyományos TV és rádió, valamint a digitális videó- és audioplatformok metszéspontjában működnek.
A multiplatform TV és audio lineáris és igény szerinti szolgáltatásokat egyesít, minden képernyőn és felületen.
A teljes taglista itt található.
Az ACT-ról:
Az ACT – Az Európai Kereskedelmi Televíziók és Videoték Szolgáltatásainak Szövetsége 1989 óta képviseli a vezető kereskedelmi televíziók és VoD-szolgáltatások érdekeit. Az ACT-tagvállalatok tartalmakat finanszíroznak, gyártanak, népszerűsítenek és terjesztenek, amelyek milliókhoz jutnak el minden platformon.
Weboldal: https://www.acte.be/
A Global TV Groupról:
A Global TV Group európai, amerikai, kanadai, ausztrál és latin-amerikai sugárzó- és értékesítő szervezetek csoportja, amelynek közös célja a televízió népszerűsítése, valamint annak hangsúlyozása a hirdetők, újságírók, ügynökségek és iparági szereplők számára, hogy a televízió rendkívül hatékony és népszerű médium.
Weboldal: http://www.theglobaltvgroup.com/