
A televízió jövője a jelenben íródott – nagy sikerrel zajlott le a „Big Picture 2026” konferencia a MEME szervezésében.
November 6-án rendezte meg a MEME éves szakmai konferenciáját, a „Big Picture 2026”-ot, ahol a hazai médiapiac meghatározó szereplői osztották meg gondolataikat a televíziózás és a streaming jövőjéről, a tartalomfogyasztás átalakulásáról és a reklámpiaci trendek legújabb irányairól.
Az egész napos program során a résztvevők átfogó képet kaptak a hazai és nemzetközi médiapiac dinamikájáról, valamint arról, miként formálja át a hagyományos televízió és a digitális platformok közötti verseny a média jövőjét.
A nap házigazdája idén is Gundel Takács Gábor volt, aki a Tőle megszokott elegáns humorral és szakmai érzékenységgel vezette végig az eseményt.
A konferencián a MEME elnöke, dr. Tóth Csaba nyitóbeszédében ünnepélyes bejelentést tett a MEME által újonnan alapított Big Picture Awards televíziós szakmai díjátadó gála részletes koncepciójáról is.
A gálát 2026. január 28-án rendezik meg a Várkert Bazárban, részletes információk a https://bigpictureawards.memeinfo.hu/ oldalon találhatóak.
A "Big Picture 2026" konferencia nyitóelőadását Aczél Petra tartotta, aki a mesterséges intelligencia és a digitális platformok korszakában zajló kulturális átalakulást elemezte. Nagysikerű előadásában arra kereste a választ, hogyan őrizheti meg a televízió közösségteremtő erejét, miként szólíthatja meg a fiatal generációt, és hogyan maradhat hosszú távon releváns a gyorsan változó médiatérben.
Hajdú Zoltán előadásában a televíziós munkaerő rugalmasságát és ellenálló képességét támogató HR-stratégiákat mutatta be, valamint azt, hogyan adhat a szakma valódi értéket a fiatal szakembereknek a megszokott motivációs eszközökön túl.
A magyar televíziós piac meghatározó szereplőinek csatorna prezentációi után a nap csúcspontja Tóth Csaba moderálásával a Kolosi Péter–Fischer Gábor beszélgetés volt, amely sokak szerint tévétörténeti pillanatként vonul be a Big Picture konferenciák történetébe.
A beszélgetés két kiemelkedő médiaszakembert hozott egy asztalhoz:
- Kolosi Péter, az RTL tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese és programigazgatója, aki több mint két évtizede formálja a hazai televíziós piacot,
- valamint Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, a magyar televíziós műsorgyártás és tartalomfejlesztés meghatározó alakja.
A két szakember őszinte, mégis baráti hangulatú eszmecseréje betekintést adott abba, hogyan gondolkodnak a jövő televíziójáról, a tartalomstratégiák átalakulásáról, a közönségigények változásáról és a streaming-szolgáltatások hatásáról. A közönség élőben láthatta, hogyan találkozik két meghatározó nézőpont – szakmai különbségek és közös célok mentén –, valódi szakmai párbeszédet teremtve a magyar televíziózás jelenéről és jövőjéről.
A délutáni programban kerekasztal-beszélgetések és piaci elemzések követték egymást: szó esett az AI-vizualizáció legújabb trendjeiről, a lineáris televízió és a BVOD üzleti jövőjéről, valamint a tartalomstratégiai döntésekről, amelyek a következő évek médiapiaci irányait formálják majd.
A nap végére a konferencia résztvevői átfogó képet kaptak a 2026-os televíziós kínálatról, a piac várható mozgásairól és azokról a fejleményekről, amelyek a televíziózás jövőjét meghatározzák.
Köszönjük minden résztvevőnek, előadónak és partnernek, hogy velünk formálta a magyar televíziózás jövőjét – találkozzunk jövőre is a MEME „Big Picture 2027” konferenciáján!































































































































