Happy World TV Day!

discover it all

A TELEVÍZIÓZÁS VILÁGNAPJA KORUNK TÉVÉJÉT ÜNNEPLI VILÁGSZERTE

November 21-én a tévétársaságok világszerte a Televíziózás Világnapját (World Television Day) ünneplik, ezzel emlékeztetve minket arra a mély, folyamatos átalakulásra, amely a televízióból tévét, teljes videoélményt varázsolt. Az ENSZ által kezdeményezett, évente ismétlődő világnap alkalmából a tévétársaságok egy 30 másodperces szpotot sugároznak és tesznek közzé on-line, amely egyben meghívó is a nagy felfedezésre.

 

A holnap tévéje ma készül

Az ENSZ 1996-ban indult kezdeményezésének 25. évfordulója alkalmából készült különkiadásban a Televíziózás Világnapján egy olyan igazságot ünneplünk, amely a világ minden pontján megállja a helyet: a tévé mára már sokkal többet jelent nekünk, mint egykor. Egész nap rendelkezésünkre áll, az otthonunkban és út közben, bármilyen képernyőn – kicsin vagy nagyon – élő adásként és streaming formájában. Egyéni és társas élményeket kínál. A tévé mára mérhető, összeköthető, személyre szabható és célzottan alkalmazható.

„A világjárvány alatt a tévé valamennyiünket összeköt: tájékoztat, művel, szórakoztat és inspirál minket. A legutóbbi éghajlatváltozási csúcstalálkozón (COP26) a világ különböző pontjairól érkező műsorszolgáltatók kulcsszerepet töltöttek be azzal, hogy bemutatták az éghajlatváltozás ellen vívott küzdelemmel kapcsolatos kihívásokat és megoldásokat. Éljen sokáig a televízió, az embereket egyesítő médium!” — nyilatkozta Caroline Petit, az ENSZ Regionális Információs Központjának igazgatóhelyettese.

„Fontos, hogy a Televíziózás Világnapjának 25. évfordulóján ne csak a tévé folyamatos, töretlen evolúciójára tekintsünk vissza, de a jövőt is szem előtt tartsuk. E médium DNS-ében benne van a folyamatos átalakulás, amelynek révén újabb és újabb platformokkal, lehetőségekkel és ötletekkel szolgálja a nézőket, a televíziós vállalkozásokat és a hirdetőket. Ennek ismeretében kíváncsian nézünk elébe a következő 25 évnek és azoknak az újításoknak, amelyeket a tévé fog nekünk elhozni, hogy biztosítsa a lenyűgöző élményt” – hangsúlyozta Katty Roberfroid, az egta főigazagtója.

További információkért látogasson el a következő oldalra: http://www.worldtelevisionday.com

Sajtóreferens:

Alain Beerens

Marketing és Kommunkációs Menedzser, egta

Televíziós és Rádiós Kereskedőházak Szakmai Szövetsége

T : +32 2 290 31 38

alain.beerens@egta.com

 

 

 

A Globális TV Csoportról (Global TV Group)

A Globális TV Csoport műsorszolgáltatók és kereskedőházak üzletági testületeinek csoportosulása Európában, az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és Latin-Amerikában, amelynek fő célkitűzése a televízió népszerűsítése. Célja, hogy emlékeztesse a reklámhirdetőket, az újságírókat, az ügynökségeket és iparági partnereit a tévé hatékonyságára és népszerűségére.

http://www.theglobaltvgroup.com/

Az Európai Kereskedelmi Televíziózás Szövetségéről (Association of Commercial Television, ACT)

A kereskedelmi televíziózás európai ága hatalmas sikertörténet. Több ezer csatornán uniós polgárok százmillióit tájékoztatjuk és szórakoztatjuk nap mint nap. Az Európai Kereskedelmi Televíziózás Szövetsége a kontinens 29 vezető műsorszolgáltatójának érdekeit képviseli. Az ACT tagjai tartalmak gyártását finanszírozzák, ezeket reklámozzák és terjesztik. Szolgáltatásaink európai polgárok millióinak érdekeit szolgálják valamennyi platformon. Az ACT-nél mi hiszünk abban, hogy egy egészséges és fenntartható kereskedelmi műsorszolgáltatói szektor fontos szerepet játszik az európai gazdaságban, társadalomban és kultúrában.

https://www.acte.be/

Az Európai Műsorsugárzók Uniójáról (European Broadcasting Union, EBU)

Az Európai Műsorsugárzók Uniója a világ köszolgálati médiumainak legfontosabb nemzetközi szervezete. Küldetésünk, hogy a közszolgálati médiát megkerülhetetlenné tegyük. Európa, a Közel-Kelet és Afrika 56 országában 115 médiaszolgáltatót képviselünk. További 31 partnerünk van Ázsiaban, Afrikában, az amerikai kontinensen és Ausztráliában. Tagjaink több mint 2.000 televízió- és rádiócsatornát üzemeltetnek számtalan online platformmal együtt. Összességében világszerte 160 nyelven több mint egymilliárd embert szólítunk meg. Célkitűzésünk, hogy fenntartható jövőt biztosítsunk a közszolgálati média számára és tagjainkat világszínvonalú tartalmakkal lássuk el a hírektől a sporton át a zenéig. Alapértékeink a szolidaritás és az együttműködés, amelyek révén tanítunk és értéket osztunk meg.

https://www.ebu.ch/home

A Televíziós és Rádiós Kereskedőházak Szakmai Szövetségéről (egta)

Az egta a csatornáktól független vagy in-house televíziós és rádiós kereskedőházakat képviselő szövetség, amely kereskedelmi és közszolgálati televíziók és rádiók reklámfelületeinek marketingjével foglalkozik Európa határain innen és túl. Tagjai érdekeit képviselve az egta különböző tevékenységeket folytat többek között a szabályozás, a nézettségmérés, az értékesítési módszerek, az interaktivitás, a cross-média, a műszaki standardok és az új médiumok területén. Több mint 40 éves fennállása óta az egta az európai tévés és rádiós hirdetés referenciaközpontjává vált. Az egta 43 országban több mint 160 tagot számlál.

http://www.egta.com/

 

Az ENSZ Regionális Információs Központjáról (UNRIC)

Az Egyesült Nemzetek brüsszeli székhelyű Regionális Információs Központja (UNRIC) 22 országnak nyújt felvilágosítást az ENSZ tevékenységéről. A közösségi médiában és különböző honlapjain 13 nyelven kínál tájékoztatást. Az ENSZ európai kommunikációs irodájaként azért jött létre, hogy felkeltse Európa polgárainak érdeklődését a nemzetközi kérdések és programok iránt. A tájékoztatás területén a UNRIC együttműködik az Európai Unióval. Népszerűsítő, tájékoztató kampányainak és eseményeinek szervezésében többek között partnere az EU, a nemzeti kormányok, a média, a civil szervezetek, a kreatív közösségek és a helyi hatóságok.

https://unric.org/