Happy World TV Day!

Discover it all

A TÉVÉ VILÁGSZERTE A FIGYELEM HATALMÁT ÜNNEPLI

November 21-én a tévétársaságok az egész világon a Televíziózás Világnapját (World Television Day) ünneplik, ezzel emlékeztetve minket a televízió figyelmünket lebilincselő erejére. Az ENSZ által kezdeményezett, évente ismétlődő világnap alkalmából a tévétársaságok világszerte egy 30-másodperces szpotot sugároznak és tesznek közzé on-line.

A ma tévéje rabul ejt, gyönyörködtet és fenntartja a nézők figyelmét

A televíziózás 26. alkalommal ünnepelt világnapja szembesít minket a globális valósággal: a tévé bármely más médiumnál erőteljesebb vonzerőt gyakorol ránk. Mindenkor rendelkezésünkre áll, az otthonunkban és út közben, bármilyen képernyőn – kicsin vagy nagyon – élő adásként és streaming formájában. Egyszerre nyújt közösségi és egyéni élményt. 

A tévé kezdettől fogva rajta tartja ujját a társadalom ütőerén azáltal, hogy a nézők figyelmét az arra érdemes eseményekre és társadalmi kérdésekre tereli. A nézőket megbízható hírekkel, szórakoztató, minőségi sorozatokkal, lebilincselő filmekkel és olyan tartalmakkal szegezi a képernyőhöz, amelyek ébren tartják a figyelmet.

A figyelem fenntartása a márkák szempontjából is egyre fontosabb szerephez jut, mivel egyre jobban értjük ezt az új mérőszámot: minél magasabb a reklámhirdetésre fordított figyelem, annál jobbak az üzleti eredmények. A tévé éri el úgy a tartalom, mint a reklám szempontjából az egyik legmagasabb és legkonzisztensebb figyelmi szintet. A médium hatékonysága páratlan.

„A televízió központi szerepet játszik abban, hogy figyelmünket a fontos kérdésekre tereli és formálja a közvéleményt. Segít az embereknek tájékozódni a fontos témákban a békétől a biztonságon át a klímaváltozásig, a világjárványtól a társadalmi egyenlőtlenségekig. Ugyanakkor a globális kommunikáció jelképe is, amely segíthet nekünk megoldást találni a világ nehézségeire.” – nyilatkozta Sherri Aldis, az ENSZ Regionális Információs Központjának igazgatója.

„A televíziós iparág egyre kifinomultabban érti a reklámokra fordított figyelem jelentőségét. Miközben a tartalomszolgáltatók és a márkák a fogyasztók figyelméért versengenek, ezen új mérőszám segít majd bebizonyítani, hogy a tévé képes arra, hogy mind a tartalomszolgáltatókat, mind pedig a reklámhirdetőket hozzásegítse rövid és hosszú távú eredményeik eléréséhez. A Televíziózás Világnapján rávilágítunk a kialakulóban lévő figyelem-gazdaságra és arra, hogy mindebben milyen szerepet játszik a Total TV.” – hangsúlyozta Katty Roberfroid, az egta főigazagtója.

További információkért látogasson el a következő oldalra: http://www.worldtelevisionday.com 

 

Sajtóreferens:

Alain Beerens,
Kommunkációs Vezető, egta
Televíziós és Rádiós Kereskedőházak Szakmai Szövetsége
T : +32 2 290 31 38
alain.beerens@egta.com

 

A Globális TV Csoportról (Global TV Group)
A Globális TV Csoport műsorszolgáltatók és kereskedőházak üzletági testületeinek csoportosulása Európában, az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és Latin-Amerikában, amelynek fő célkitűzése a televízió népszerűsítése. Célja, hogy emlékeztesse a reklámhirdetőket, az újságírókat, az ügynökségeket és iparági partnereit a tévé hatékonyságára és népszerűségére.
http://www.theglobaltvgroup.com/

Az Európai Kereskedelmi Televíziózás Szövetségéről (Association of Commercial Television, ACT)
A európai kereskedelmi televíziózás iparága hatalmas sikertörténet. Több ezer Európa-szerte elérhető csatornán uniós polgárok százmillióit tájékoztatjuk és szórakoztatjuk nap mint nap. Az Európai Kereskedelmi Televíziózás Szövetsége a kontinens 29 vezető műsorszolgáltatójának érdekeit képviseli. Az ACT tagjai tartalmakat gyártanak, finanszíroznak, ezeket reklámozzák és terjesztik. Szolgáltatásaink európai polgárok millióinak érdekeit szolgálják valamennyi platformon. Az ACT-nél mi hiszünk abban, hogy egy egészséges és fenntartható kereskedelmi műsorszolgáltatói szektor fontos szerepet játszik az európai gazdaságban, társadalomban és kultúrában. 
https://www.acte.be/

Az Európai Műsorsugárzók Uniójáról (European Broadcasting Union, EBU)
Az Európai Műsorsugárzók Uniója a világ köszolgálati médiumainak legfontosabb nemzetközi szervezete. Küldetésünk, hogy a közszolgálati médiát megkerülhetetlenné tegyük. Európa, a Közel-Kelet és Afrika 56 országában 115 médiaszolgáltatót képviselünk További 31 partnerünk van Ázsiaban, Afrikában, az amerikai kontinensen és Ausztráliában. Tagjaink több mint 2.000 televízió- és rádiócsatornát üzemeltetnek számtalan online platformmal együtt. Összességében világszerte 160 nyelven több mint egymilliárd embert szólítunk meg. Célkitűzésünk, hogy fenntartható jövőt biztosítsunk a közszolgálati média számára és tagjainkat világszínvonalú tartalmakkal lássuk el a hírektől a sporton át a zenéig. Alapértékeink a szolidaritás és az együttműködés, amelyek révén tanítunk és értéket osztunk meg.
https://www.ebu.ch/home

A Televíziós és Rádiós Kereskedőházak Szakmai Szövetségéről (egta)
Az egta a csatornáktól független vagy in-house televíziós és rádiós kereskedőházakat képviselő szövetség, amely kereskedelmi és közszolgálati televíziók és rádiók reklámfelületeinek marketingjével foglalkozik Európa határain innen és túl. Tagjai érdekeit képviselve az egta különböző tevékenységeket folytat többek között a szabályozás, a nézettségmérés, az értékesítési módszerek, az interaktivitás, a cross-média, a műszaki standardok és az új médiumok területén. Több mint 40 éves fennállása óta az egta az európai tévés és rádiós hirdetés referenciaközpontjává vált. Az egta 43 országban több mint 160 tagot számlál.
http://www.egta.com/

Az ENSZ Regionális Információs Központjáról (UNRIC)
Az Egyesült Nemzetek brüsszeli székhelyű Regionális Információs Központja (UNRIC) 22 országnak nyújt felvilágosítást az ENSZ tevékenységéről. A közösségi médiában és különböző honlapjain 13 nyelven kínál tájékoztatást. Az ENSZ európai kommunikációs irodájaként azért jött létre, hogy felkeltse Európa polgárainak érdeklődését a nemzetközi kérdések és programok iránt. A tájékoztatás területén a UNRIC együttműködik az Európai Unióval. Népszerűsítő, tájékoztató kampányainak és eseményeinek szervezésében partnerei többek között az EU, a nemzeti kormányok, a média, a civil szervezetek, a kreatív közösségek és a helyi hatóságok.
https://unric.org/