Happy World TV Day!

Happy World TV Day 2023

A Global TV a hozzáférhetőség bajnoka

Brüsszel, 2023. november 21.

November 21-én a televíziós társaságok világszerte megünneplik a televíziózás világnapját, ezzel emlékeztetve mindannyiunkat a televíziózás erejére. Ez alkalomból - az ENSZ éves kezdeményezésének részeként - egy 30 másodperces szpotot sugároznak a televízióban és osztanak meg a világhálón.

A televíziózás 27. világnapjának középpontjában a hozzáférhetőség és a televíziós szakma elkötelezettsége áll a mindenki számára nyitva álló elérhetőség iránt. Míg a Total TV bármikor, bárhol és bármilyen eszközön elérhető, egyben mindenki számára hozzáférhetőnek is kellene lennie, látás- vagy hallásminőségtől függetlenül. A magasabb szintű befogadás és hozzáférhetőség iránti elkötelezettség nem csak a televízióműsorok, hanem a televíziós reklámtartalmak esetében is követelmény.

Az Egészségügyi Világszervezet szerint a világ népességének közel 20%-a él halláskárosodással, továbbá legalább 29%-uk közel- vagy távollátó. 

A televíziózás világnapja fontos lehetőséget kínál arra, hogy felhívjuk a figyelmet a társadalmi befogadás ügyére, és mind a televíziótársaságok, mind pedig a hirdetők hozzájárulását és elkötelezettségét demonstráljuk egy olyan hozzáférhetőbb médiakörnyezet iránt, amelyben mindenki egyenlően érheti el ugyanazokat a szolgáltatásokat, élményeket, információkat és szórakoztatást.

"A reklám- és médiaiparnak lehetősége van rá és egyben kötelessége, hogy minden ember számára hozzáférést biztosítson tartalmakhoz, többek között a választásaikat formáló reklámokhoz is - itt az ideje, hogy összefogjunk a növekedés és a fejlődés érdekében" - nyilatkozta Taide Guajardo, a P&G európai márkaigazgatója.

"A televízió képes rá, hogy a társadalmat jobbá formálja. A televíziós műsorszolgáltatóknak egyedülálló lehetőségük van arra, hogy bevonják a hagyományosan kirekesztett közönséget. Azzal, hogy nemcsak a tartalomhoz, hanem a reklámokhoz is szélesebb körben biztosítunk hozzáférést, el tudjuk érni, hogy a televízió továbbra is valóban mindenki számára elérhető médiacsatorna maradjon. Szakmai szervezetként az egta szerepet fog vállalni e pozitív változás elősegítésében azáltal, hogy támogatja a televíziótársaságokat egy befogadóbb és hozzáférhetőbb médiaipar felé vezető úton" - ismertette Katty Roberfroid, az egta ügyvezető igazgatója.

"A televízió mindig is fontos szerepet játszott a közösségeinket és bolygónkat érintő problémákra történő figyelemfelhívásban. A televíziózás világnapján a televíziónak a globális közösséget egyesítő szerepét ünnepeljük. Üdvözöljük, hogy idén a televíziózás mindenki számára elérhetővé tételének fontosságára került a hangsúly. A hozzáférhetőség a kulcsa annak, hogy a televízió mindenkit képes legyen tanítani és összekapcsolni, és senkit ne hagyjon hátra" - mondta Sherri Aldis, az UNRIC igazgatója.

További információért kérjük, látogasson el a http://www.worldtelevisionday.com, http://adaccessibility.org/ weboldalra. 

Sajtókapcsolat:

Alain Beerens,
kommunikációs igazgató, egta
Association of television and radio sales houses +32 2 290 31 38
alain.beerens@egta.com

 

A GLOBAL TV CSOPORTRÓL

A Global TV Group az európai, amerikai, kanadai, ausztráliai és latin-amerikai műsorszolgáltatók és kereskedőházak szakmai szervezeteinek csoportosulása, amelynek közös célja a televíziózás népszerűsítése, valamint a televíziózás hatékonyságának és népszerűségének tudatosítása a hirdetők, újságírók, ügynökségek és iparági kollégák körében.

http://www.theglobaltvgroup.com/

AZ EURÓPAI KERESKEDELMI TELEVÍZIÓK SZÖVETSÉGÉRŐL (ACT)

Az európai kereskedelmi műsorszóró ágazat jelentős sikertörténet. Naponta többszáz millió uniós polgárt szórakoztatunk és tájékoztatunk Európa-szerte elérhető többezer csatornán keresztül. Az Európai Kereskedelmi Televíziósok Szövetsége 29 vezető európai kereskedelmi műsorszolgáltató érdekeit képviseli. Az ACT tagvállalatai olyan tartalmakat és szolgáltatásokat finanszíroznak, gyártanak, népszerűsítenek és terjesztenek, amelyek minden platformon európaiak millióinak javát szolgálják. Az ACT-nél hiszünk abban, hogy az egészséges és fenntartható kereskedelmi műsorszolgáltatási ágazat fontos szerepet játszik az európai gazdaságban, társadalomban és kultúrában.

https://www.acte.be/

Az egta-ról

Az egta a televíziós és rádiós médiaügynökségeket képviselő szövetség, amely lehet csatornától független vagy szervezeten belüli, és magán- és közszolgálati televízió- és rádióállomások reklámfelületeit értékesíti Európa-szerte és Európán túl. Az egta különböző feladatokat lát el tagjai számára olyan szerteágazó tevékenységi területeken, mint szabályozási kérdések, közönségmérés, értékesítési módszerek, interaktivitás, médiacsatornákon átnyúló tevékenységek, technikai szabványok, új médiacsatornák stb. Több mint 40 éves fennállása alatt az egta az európai televíziós és rádiós reklámok példaértékű központjává vált. 43 országban több mint 177 tagot számlál.

http://www.egta.com/

AZ UNRIC-RÓL

Az ENSZ brüsszeli székhelyű Európai Regionális Információs Központja – az UNRIC - 22 ország számára nyújt tájékoztatást az ENSZ tevékenységéről, valamint 13 nyelven aktív a közösségi médiában és a weboldalakon. Az UNICR az ENSZ európai kommunikációs irodájaként működik, és célja, hogy az európai polgárokat tájékoztassa a globális kérdésekről, azokba bevonva őket. Kapcsolatépítési tevékenységének részeként kapcsolatot tart az Európai Unió intézményeivel is. Tájékoztatási tevékenységeit, közös nyilvános információs kampányait és rendezvényeit partnerekkel – többek között az Európai Unióval, kormányokkal, a médiával, civil szervezetekkel, kreatív közösségekkel és a helyi hatóságokkal – közösen szervezi.

https://unric.org/

A MEME-ről

Szakmai érdekképviselet, mely céljának tekinti az audiovizuális médiumok médiaszolgáltatási kultúrájának emelését, az audiovizuális kereskedelmi tevékenység, valamint a tagok szakmai munkájának elősegítését, s az ehhez szükséges szakmai környezet fenntartását, javítását. Televíziós reklámpiacra vonatkozó felmérést végez, valós  - nem becsült - adatokat szolgáltatva ezáltal a televíziós reklámpiac méretéről, hangsúlyozva a piaci transzparencia fontosságát. Iparági rendezvényeket szervez (Big Picture, Nonspot stb), valamint évente átfogó kutatásokat végez a 

tagjai szakmai munkáját érintő kérdésekben.
Az egyesület elnöki tisztségét 2022. márciusa óta Dr Tóth Csaba tölti be.

https://www.memeinfo.hu/