Közös sajtóközlemény - Meteorológiai díj

2012. március 6.

Megalapozatlannak tartják a szakmai szervezetek a meteorológiai szolgáltatási díj fizetésére vonatkozó tervezetet és szakmai egyeztetést javasolnak

A meteorológiai törvény tervezete szerint egyes televíziók, valamint az összes internetes sajtótermék és hírportál éves reklámbevétele 0.5%-ának megfelelő díjat köteles fizetni az Országos Meteorológiai Szolgálatnak (OMSZ) meteorológiaiMegalapozatlannak tartják a szakmai szervezetek a meteorológiai szolgáltatási díj fizetésére vonatkozó tervezetet és szakmai egyeztetést javasolnak A meteorológiai törvény tervezete szerint egyes televíziók, valamint az összes internetes sajtótermék és hírportál éves reklámbevétele 0.5%-ának megfelelő díjat köteles fizetni az Országos Meteorológiai Szolgálatnak (OMSZ) meteorológiai szolgáltatási díj címén. Az IAB Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Magyar Reklámszövetség álláspontja szerint a tervezet nélkülöz minden szakmai megfontolást illetve jogi alapot a díjfizetést illetően, elnagyolt, ellentmondásos és teljes mértékben megalapozatlan.

A szakmai szervezetek ezért szorgalmazzák, hogy kormányzat vizsgálja felül a díj megfizetésére vonatkozó kötelezettség jogszabályba iktatására vonatkozó szándékát – a szakmai szervezetek által javasolt szakmai egyeztetés során feltárhatóak a tervezet szövegének eltérő értelmezéséből fakadó esetleges félreértések is. A médiaszektor a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága, amelynek szereplői évek óta egyre nehezedő piaci körülmények között működnek. A tervezetben szereplő díjfizetési kötelezettség nagyon súlyos következményekkel járna a médiaszektor munkahelyteremtő képességére, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységére vonatkozóan, végső soron pedig a médiaszektor alapvető feladatainak ellátását veszélyeztetné. A díjfizetési kötelezettség ily módon nem csupán a médiaszektort működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra kiterjednének.
A szakmai szervezetek rámutatnak arra is, hogy álláspontjukhoz hasonlóan a szakminisztériumi hatástanulmány is a díj bevezetésének középtávon rendkívül káros gazdasági hatásaira hívja fel a figyelmet. szolgáltatási díj címén. Az IAB Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Magyar Reklámszövetség álláspontja szerint a tervezet nélkülöz minden szakmai megfontolást illetve jogi alapot a díjfizetést illetően, elnagyolt, ellentmondásos és teljes mértékben megalapozatlan.