Sok gyereknek tízévesen jön a mobiltelefon és a TikTok
A kutatási kérdésről és a módszertanról
A gyerekek médiafogyasztásában a különböző eszközök és platformok használata gyorsabban változik és tolódik el az új technológia irányába, mint az idősebb korosztályokban.
A kutatás célja volt a digitális edukáció folyamatának feltárása beleértve az eszközhasználatot és a különböző médiatartalmak megtekintését. Az összetett, többlépcsős kutatás során külön-külön kérdezték meg az óvodások szüleit (400 fős országos mintán), az alsó tagozatosokat és szüleiket (400 fős országos mintán), a felső tagozatosokat és szüleiket (400 fős országos mintán), illetve az óvodapedagógusokat és tanárokat. A legkisebbek, az óvodások esetében fókuszcsoportos beszélgetések is készültek, 4-6 éves gyerekekkel. A kutatásra 2022 szeptemberében és októberében került sor az NMHH, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság valamint a MEME , a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete együttműködésében.