Az online videós és a streaming platformok, szolgáltatások fogyasztása, valamint a tévénézés alakulása Magyarországon
Ma már nemcsak a tévében, hanem streaming platformokon, videómegosztókon és egyéb online videós szolgáltatásokon keresztül is nézhetünk filmeket, sorozatokat és más videótartalmakat, sokféleképpen hallgathatunk zenét, olvashatunk cikkeket és különböző módokon használhatjuk a TV képernyőjét is. A „Panelkutatás 2023” során szerettünk volna pontosabb képet kapni arról, hogy a lineáris tévé és a különböző alternatív képernyő fogyasztás hogyan viszonyulnak egymáshoz, a TV nézőmérő panel háztartásaiban élő személyek lekérdezésével.
A felmérés során a következő platformok használatára és fogyasztási gyakoriságára kérdeztünk rá:
- Előfizetéses streaming szolgáltatások,
- TV csatornák weboldali/applikációi,
- online TV szolgáltatások, videómegosztók,
- közösségi média videói és egyéb platformok
A kutatás célcsoportja: a 18-59, internetes háztartásokban élők
Minta szám: 1000 fő (megvalósult)
Minta és adatfelvétel módszertan:
Személyszintű telefonos lekérdezés online kitöltési lehetőséggel a TV panelen.
A kutatás során a mintát demográfiai jellemzők szerint súlyoztuk, biztosítva a reprezentativitást a vizsgált célcsoportra. A kérdőíves felmérés eredményeit a műszeres nézettségmérés adataival összekapcsolva elemeztük. A kutatást a Nielsen Közönségmérés Kft bevonásával végeztük.