A médiafogyasztási szokások átalakulásának új dimenziói
Az utóbbi években fokozódó figyelem övezi a streaming és egyéb online videós platformok előretörését, melyek a lineáris tévénézés mellett megjelentek a mindennapjainkban.
Évről évre egyre természetesebb jelenséggé vált a multimédiás tartalomfogyasztás, melynek trendjét és folyamatát igyekszünk minél naprakészebben lekövetni.
Az NMHH támogatásával, a MEME megbízásából készült „Panelkutatás 2024” során szerettünk volna pontosabb képet kapni arról, hogy a lineáris tévé és a különböző alternatív képernyő fogyasztás hogyan viszonyulnak egymáshoz, a TV nézőmérő panel háztartásaiban élő személyek lekérdezésével. Ehhez fel kellett mérni az online videós és egyéb platformokon elérhető szolgáltatások használatát, hogy ily módon a műszeresen mért televíziós adatokkal közös, egyforrású vizsgálaton keresztül egy globálisabb médiafogyasztási képet kaphassunk.
A felmérést idén is a Nielsen Közönségmérés készítette, melynek során a következő platformok használatának és fogyasztási gyakoriságának vizsgálata állt a fókuszban:
Előfizetéses streaming szolgáltatások, TV csatornák weboldali/applikációi, online TV szolgáltatások, videómegosztók, közösségi média videói és egyéb platformok.
Idén a kérdőív kiegészítésre került a TSV (time shifted viewing) használatával kapcsolatos kérdésblokkal is.
A kutatás célcsoportja:
18-59, internetes háztartásokban élők
Minta szám:
1000 fő (megvalósult)
Minta és adatfelvétel módszertan:
Személyszintű telefonos lekérdezés online kitöltési lehetőséggel a TV panelen.
A minta demográfiai jellemzők szerint került súlyozásra, ezzel is biztosítva a reprezentativitást a vizsgált célcsoportra.
A kérdőíves felmérés eredményei a műszeres nézettségmérés adataival összekapcsolva kerültek elemzésre.