2016. évi Reklámtorta

2017. május 9.

Reklámtorta 2016: 56 milliárd forintos bevétel a televíziós reklámpiacon

Meghaladta az 56 milliárd forintot a televíziós reklámbevételek összege tavaly, ami összességében 9 százalékos növekedést jelent a 2015-ös eredményekhez képest. A piacot a reklámspotok uralják, a bevétel mintegy 96 százalékát teszik ki az ilyen típusú hirdetések – derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből.

Az EY és a MEME 12. alkalommal adta ki közös jelentését a hazai televíziós reklámpiac alakulásáról. A 2013 óta eltelt három évben összesen 22,8 százalékkal bővült a televíziós reklámköltések piaca. A teljes, spot és non-spot jellegű megjelenéseket is tartalmazó televíziós reklámtorta nagysága a tavalyi évben 56 milliárd forint volt. 

"A 9%-os növekedéssel a televízió megőrizte 26% körüli, meghatározó részesedését a teljes reklámpiacon. Ugyanakkor a tavalyi évben a piacinál nagyobb arányban növekedtek az állami reklámköltések" – mondta el Kovács Krisztián a MEME elnöke.